Minőségi idő

minőségi idő

Rohanunk.    

Folyton.

Rohanunk a munkába, sietünk a feladataink elvégzésével, majd rohanunk haza. Tolongunk a buszon/villamoson/metrón. Vagy ülünk a dugóban, dudálunk, mérgelődünk. Idegesek vagyunk, kapkodunk. Közben azon gondolkodunk, hogy mit főzzünk, mit felejtettünk el megvenni a boltban, hányféle teendő vár még ránk otthon, a munkában. Befizettük-e időben a gyerek edzését, készen van-e a házija, megfeleltünk-e mindenkinek… és sorolhatnám még. Nehéz így olyan minőségi időt nyerni, ami valóban rólunk szól. Amikor van idő a családra, magunkra. Amikor igazán oda tudunk figyelni vagy meg tudunk pihenni.

Most pedig – vírus ittlétével – még több teher nehezedik a nyakunkba.

Fontosnak tartom, hogy ne haragudjunk magunkra az érzelmeink miatt, amit egy-egy helyzet okoz. De ne is söpörjük szőnyeg alá. A rossz dolgokat is meg kell élni. Ha csak magunkban tartjuk, őrizgetjük, akkor előbb-utóbb felszínre törnek valahol. Szabad sírni és dühösnek lenni. Csak arra figyeljünk, hogy ne máson vezessük le a haragunkat. Szabad a pincében földhöz vágni egy rossz műanyag edényt. Szabad kimenni az erdőbe és kiabálni a fák között.

Ugyanakkor szabad örülnünk, és mosolyognunk még hétfő reggel is. Érdemes kipróbálni, hogy – mondjuk autóban ülve – átmosolygunk a pirosnál a szomszéd autósnak. Énekelni is szabad az autóban, csodát tesz az emberrel egy jó hangosan elénekelt dal. Szabad otthon táncolni, csak úgy. Az egyik legfelszabadítóbb dolog, amit átélhet az ember, ha úgy mozog a zenére, ahogy neki tetszik, igazán és őszintén. Nem kell, hogy lássa más, ez csak magunknak szól. Felemelő élmény.

Apró kedvességekkel pedig mindannyiunk napját szebbé varázsolhatjuk. Sokszor el is felejtjük, hogy a kedvesség csodás dolog és igazán nem kerül semmibe. Egy finom kávé készítése a társunknak, mellé egy kocka csoki – extra gyanánt. Egy közös mese/film megnézése a gyerekeinkkel, amit ők választhatnak ki. Vagy egy közös, szendvicses piknik valahol. Ezt még most, vírus idején megtehetjük. De akár a kertben is – akinek van.

A lényeg, hogy álljunk meg néha, örüljünk a családunknak, legyünk hálásak az egészségünkért. Legyünk büszkék magunkra, ha sikerült megoldani egy nehézséget. És mosolyogjunk csak úgy.

minőségi idő